بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

}بشریت امانتدار روی زمین  هست و فعالیت هایش عبادت است  و کار عبادت است واین مهم نیست برای امرار معاش و وابسته بودن روی خودت کار میکنی  در واقع  ارزش کار در استفاده و لذت بردن از بخشش های خداوند است برای سود رساندن به خودت و جامعه است.بنابراین  اصول اخلاقی کاری  در تلاش برای  کمال و جستجو برای پاداش در زندگی و بعد از زندگی  کردن دنیوی است ومیانه روی و اعتدال راهنمای اصولی است که منابع انسانی با آن هدایت می شود

 

اسلاید 2 :

میانه روی و اعتدال راهنمای اصولی است که منابع انسانی با آن هدایت می شود همه این اصول در قران  مقدس و سنت حضرت محمد حمایت می شود. اصول اصلی سیستم مدیریت اسلامی با تبعات مهم آن به شرح زیر است: 

1) قصد و نیت :در اسلام هر عملی که باید انجام شود باید با قصد و نیت باشد .حضرت محمد می فرماید هر عمل که انجام می شود با نیت انجام ان عمل ثبت می شود و یک شخص طبق نیت  آن پاداش داده می شود و تنبیه می شود.

 

 

اسلاید 3 :

خداوند تغییر نداد وضعیت و حال افراد را مگر خودشان در قلب ها شان تغییر دادند.

. مفاهیم اصول مدیریت در منابع انسانی  هست که کارکنان نباید مثلا  تنبه شوند برای کار های اشتباهی که  عمدا انجام  نداده اند به جای نتایج اعمال  که عامل های خارجی خارج از کنترل ممکن اثر بگذارد و باید پاداش داده شوند یا تنبیه شوند برای هدف ها و عقاید و برنامه ها و استراتژی ها  که با قصد و عمدی انجام داده اند .

 

اسلاید 4 :

وقتی وجود شخص پر شد از تقوا خود را از رفتار کردن غیر عادلانه   نگه می دارد و منع می کند و فرمان می دهد به روحش که از اماره (تمایل به بدی و نفسیات)  چیزی که هست اولین گام  مشترک با  حیوانات  به سوی   لوامه (سطح خود سرزنشی) چیزی که انسان هست آگاه به وجود شیطان و بدی و از طریق طلب توبه کردن ستیزه بین  خوبی و بدی می کند.

بالاترین سطح  مطمئنه است که (سطح نیکوکار و پرهیزگار است) وقتی ذهن به طور کامل سازگار با اعمال خوب و پارسایی و عدالت است. تقوا می شود به استواری در پیگیری در صداقت و عدالت منجر می شود .

در مدیریت  منابع انسانی  وقتی اعمال بد و اشتباهی در سازمان یا یک  اجتماع سر می زند  انتقاد مثبت و نصیحت  یک عمل مشترک  و حتی یک وظیفه می شود.

اسلاید 5 :

احسان چندین معنی دارد صدقه دادن و کمال و بهسازی و  عفو و گذشت و ایمان کامل و مهمتر از همه  انجام اعمال خوب. همچنین  کوشش در جهت  بدست اوردن رضایت خداوند و  پرستش خدا گویی که شما اورا می بینید و او شمارا می بیند این احساس ایجاد می کند در شخص که بدون نیاز به سرپرست انسانی بهترین رفتاررا کند.

مدیران با یک سطح بالای احسان  تربیت و آموزش و ترقی کارکنانشان را ارتقا می دهند و در بکارگیری و مشارکت  در تصمیم گیری ها تشویق می کنند.

اسلاید 6 :

خداوند بیان می کند در قران مقدس: ای کسانی که ایمان اورده اید  ایستادگی کردن محکم برای خدا  در ارتباط با انصاف به عنوان شاهد  و نیایید نفرتی که از دیگران دارید شما را به اشتباه بیندازد و ترک کنید عدالت را....همه مردم برابر هستند صرفنظر از جنسیت و  رنگ و نژاد و ثروت و شهرت و شغل و مقام و علم  و انچه به درستی به حساب می اید اعمال  و رفتار ها است.

اسلاید 7 :

حضرت محمد افراد را برابرمی داند   وقتی  می گوید: نه یک عرب برتری به غیر عرب دارد و نه یک غیر عرب برتری به عرب دارد به جز پارسایی و رفتار خوب که برتری می دهد  و پارسایی است که بدون استثنا معیار است و خداوند سطح پارسایی هر کس را می داند

عدالت منجر به برابری می شود به همین منظور برای نگه داری یک سازمان عادل و متعادل باید میان آنهایی که در پست های مدیریتی هستند یک حس فروتنی باشد. در سازمان ها جایی که عدالت  غالب باشد  کارکنان  به عدالت و برابررفتار می شوند و پاداش داده می شوند. مدیران با  زیر دستان با احترام و تواضع رفتار می کنند و هرگز به آنها نگاه نمی کنند با بی ارزش شمردن عقاید انها و پیشنهاد های آنها را و نادیده نمی گیرند. قانون ها و مقررات و خط مشی ها و روش ها به طور واضح امده است و به طور موثر اجرا می شود

اسلاید 8 :


إِنّی لَكُمْ رَسُولٌ أَمینٌ ‏(دخان، 18)
ای مردم! من برای شما پیامبری امین بوده‌ام!
236.مدیران باید اعتماد افراد سازمان را به خود جلب نمایند، زیرا اعتماد متقابل، موجب اطاعت‌پذیری بیشتر می‌گردد.
4)اعتماد:(امانت)

}قران مقدس می گوید ای کسانیکه ایمان اورده اید خیانت نکنید به اعتمادخدا و رسول و کارهایی که به شما واگذار شده و اعتماد شده  عمدا سو استفاده نکنید .

اعتماد منجر به مشاوره و تفویض اختیار به کارکنان می شود. رهبر امین  و امانتدار کسی است که باید احترام بگذارد به اعتمادی که سرپرستان وزیر دستان به او کرده اند. هر عمل سو استفاده از منابع و سو مدیریت یک تخطی از اعتماد  و نقض اعتماد دیده می شود یک سازمان یک امانت است برای کسانی که مالک ان هستند یا کسانی که در ان کار می کنند

اسلاید 9 :


ما أَدْری ما یفْعَلُ بی وَ لا بِكُمْ ... ‏(احقاف، 9)
این آیه از زبان حضرت رسول می‌فرماید: من نمی‌دانم كه با من و شما چگونه رفتار خواهد شد.
 5)صداقت

مفهوم صداقت اشاره می کند به انجام و گفتن انچه درست و واقع است به بهترین وجهی که شخص در مورد ان اطلاع دارد . در اسلام دروغ و فریب دادن در همه موقعیت ها ممنوع و حرام است.وجود دارد خیلی  ایات در   قران مقدس که روی تقوا و ارزش های صداقت و درستی تاکید می کند.

درستکاری و صداقت مرکز مدیریت موثر هستند .انها انسان را از وسوسه سو استفاده از منابع که به انها امانت سپرده شده حفاظت می کند. عشق به صداقت انعکاس دارد در مفاهیم مسئولیت شخصی برای هر کاری که گفته می شود و تقویت می کند تلاش های سازمانی را در ارزیابی و شناسایی کارها و ریشه مشکلات را جستجو کند.

 

اسلاید 10 :

این ارزش اشاره می کند به ستیزه مستمر با خود  برای اصلاح خود برای انجام بهتر کار ها.در همه زمان ها بشر نیاز به کار سخت تر و بهبود  کالا و خدمات از طریق یادگیری دانش و مهارت دارد. این ارزش به شرایط اشتیاق به تعالی و کمال مربوط می شود .

. در بافت یک سازمان  تلاش برای بهتر بودن یک سازمان نیاز دارد به کارکنان و مدیرانی که برای بهبود بهتر کالا و خدمات شان از طریق ارتقا دادن و بالا بردن یادگیری و تربیت و خلاقیت و ابتکار سخت تلاش کنند.

}

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید