بخشی از مقاله

چکیده

ابتدا توسط کاپلان و نورتون گسترش یافت. بخش کسب و کار هاروارد این میزان را تعادل بخشید و یک دید کاملی از همه سازمان های اجرایی و استرتژی ها به وجود آورد. BSC مقیاس های اقتصادی را با دیگر کلیدهای اجرایی نشان داده شده کامل کرد که منظر جدیدی را به وجود آورد که هم در جنبه مالی و هم در زمینه های غیر مالی کار آمد باشد. BSC ابزارهای قدرتمندی را برای برنامه ریزی های استراتژی و برنامه های ارتباطی آماده نموده است که در اجرای استراتژی ها کمک کننده است.

استراتژی های موفق و کارآمد بر اساس برنامه ریزی های موثر انجام پذیر است. برای بودن در تجارت باید برنامه ریزی استراتژیک داشته باشید و این مطلب، روش کاملی را برای رسیدن به اهداف تان فراهم مینماید و سیستم علمی آن از مراحل سلسله مراتبی استفاده میکند، سپس آن را در نوع علم ذهنی بر اساس سیستم موجود پیش می برد که در اینصورت از استراتژی های ثابت و مدیریت ها و استراتژی های کاربردی بر اساس روش های موجود استفاده می شود. یادگیری و رشد و روش های داخلی تجارت - مشتری مداری و اجراهای مالی از آن جمله اند. این سیستم می تواند به شناسایی وزن استراتژی ها نیز کمک کند. علم ذهنی پایه گذاری شده براساس BSC برنامه ریزی موثری را فراهم میکند.

.1  مقدمه

اقتصاددانان و محققان که در استراتژی های مدیریتی درگیر می باشند و حسابدارهای مدیریتی نیز در دهه های اخیر مورد توجه شدید قرار گرفته اند که بر ایجاد تعادل در وظایف سازمان ها و برنامه ریزی های استراتژی تاثیر گذار باشند . طرح BSC مطرح شده توسط کاپلان و نورتون از 4 دیدگاه استفاده میکند که ارزش های ثابت فعالیت را منعکس می نماید . این ترتیب ها به این صورت است : دیدگاه یادگیری و رشد، دیدگاه فرایندهای داخلی، دیدگاه مشتری و در نهایت دیدگاه مالی، هسته خروجی که با هر دیدگاهی اندازه گیری می شود و مقیاس های خروجی را در دیدگاه بعدی اندازه گیری می نماید .

از زمان اولین توسعه و رشد نظریه کاپلان و نورتون BSC بطور گسترده ای با تولید و شرکت های خدماتی- نهاد های دولتی و    دیگر بخش های صنعتی سراسر کشور هماهنگ شده است . موسسات از سیستم های اندازه گیری اجرایی جدید بطور گسترده ای استفاده میکنند تا به معیارهای مالی وارد نگردند که این حاصل تحقیق محققانی چون اندرو - پورتر-اسرینوانسون- فریگو- هاسب النبای- ویر می باشد . از زمان معرفی این مطلب در سال BSC 1990 از مقیاس های اندازه گیری به ابزار های مدیریتی تبدیل شده است .

روش های BSC ساختار های ماورایی را برای روش های مدیریتی به وجود آورده و تلفیق کرده است که بطور جداگانه و یا در تلفیق در فعالیت های بلند مدت و کوتاه مدت درگیر می شود . با تلفیق فرایند داخلی - مشتری مداری - مالی و رشد و یادگیری BSC به در ک مدیریتی و روابط فی ما بین و تاثیرات موقتی آن کمک میکند . این درک کردن به مدیران کمک میکند که در درک سنتی با توجه به منابع مالی سبقت بگیرند و سرانجام تصمیم گیری نمایند و مشکل را حل نمایند . بازدید استراتژی ها و موارد اجرایی به تیم مدیریتی کمک میکند که برنامه های استراتژیک را مرور نمایند که می توان به علم سجع BSC و نقشه استراتژی اشاره نمود . برنامه ریزی های استراتژیک در تجارت لازم و ضروری می باشند . برنامه های استراتژیک از برنامه های عملکردی متمایز است .

یک برنامه استراتژیک باید تفهیمی باشد، دیدگاه و مسیر داشته باشد . با توجه به مدیون بودن به پیچیدگی و اهمیت برنامه های استراتژیک، علم منطبق بر سیستم همیشه برای حمایت از برنامه ریزی استفاده می شود . علم، وابسته به سیستم وسایل پایه ای کامپیوتر می باشد که تصمیم گیری های مدیریتی را تسهیل میکند که در آن عوامل موثر بسیاری بکار رفته است . در سال 1990 سیستم ذهنی و علم وابسته به آن نقش مهمی را در ابزار تصمیم گیری ایفا میکرد اما مطالعات کمی که با استراتژی KBS-BSC و    یا برنامه ریزی های انجام شده درگیر هستند، شامل نظریه چندین محقق شده است . این مطالعه در نتیجه، سیستم هوشمندانه ای را به وجود آورده است که استراتژی های خاصی بر مبنای BSC را انتخاب می نمایند.

این KBC می تواند به عنوان یک ابزار برنامه ریز استراتژیک برای کمک به تصمیم گیری و اتخاذ تصمیم درست در هنگام مواجه با شرایط پیچیده کمک کند .در سیستم هوشمندانه BSC طراحی شده برای توسعه سیستم برنامه ریزی استراتژی به منظور انجام روش هایی در سیستم تجاری و حمایت از آن استفاده می شود . متعاقبا KBC خود را با کاربر منطبق میکند و استراتژی های مدیریتی را ایجاد میکند که به دیدگاه و روش های تجاری دست پیدا نماید .

استفاده از یک شالوده اساسی برای ایجاد تعادل در سیستم سلسله مراتبی تحلیلی و روش های آن -2- و توسعه سیستم هوشمند BSC برای برنامه ریزی های استراتژیک که استراتژی های مناسبی را برای دیدگاه مشتری- فرایندهای های داخلی و مالی به وجود آورد . استفاده از روش AHP برای تحلیل تشخیص میدهد که کدام مدیریت می تواند یک روش هدفمند و مقیاسی را به وجود آورد . این کار دو عامل کلیدی را مورد خطاب قرار میدهد : انتخاب مقیاسی هدفمند و مناسب . اجراهای محکم کاملا آگاه هستند که اجرای سریع و ایجاد تغییر ناگهانی مشکل می باشد .

اگر چه برنامه ریزی های استراتژیک برای اجرای استراتژی مهم هستند اما در نهایت، این کار استفاده از AHP را توصیف میکند تا تمامی مقیاس ها و استراتژی های BSC را اولویت بندی نماید و    سعی کند که یک استراتژی هوشمندانه BSC و حمایت های مدیریتی را به وجود آورد که این همان علم BSC است. بخش دوم به طور خلاصه مروری بر سیستم پایه ای علمی KBS و تقاضاهای مرتبط با آن دارد. بخش سوم بطور خلاصه بر دیدگاه BSC و تحقیقات مرتبط با آن نگاهی دارد . بخش چهارم به توصیف AHP و تحقیقات مرتبط با آن می پردازد و    سپس بخش پنجم معماری سیستم علمی AHP را توصیف می کند و سرانجام خلاصه و نتیجه گیری را می توان در بخش 6 یافت.

2.    سیستم پایه ای علمی و تقاضاهای مرتبط با آن

.2-1 مفهوم سیستم پایه ای علمی دیکشنری پیشرفته کاربری کامپیوتر، سیستم پایه ای علمی را اینگونه توصیف میکند: که کامپیوتر سیستمی است حلال مشکلات انسان ها، که از ذهن مصنوعی و اطلاعات علمی خاص تشکیل شده است . سیستم پایه ای علمی بر اساس روش های هوشمندانه مصنوعی و مکانیزم های آن می باشد KBS مانند سیستم پردازشی مشکلات ساخته شده که دوباره اطلاعات را از سیستم علمی به دست آورند و از این اطلاعات برای به دست آوردن نتایج سودمند و تصمیم گیری ها استفاده نمایند . KBS سیستم کامپیوتری است که در غالب یک سیستم کشف کننده حلال مشکلات و کمک به انسانها در تصمیم گیری شناخته شده است.

هسته اصلی سیستم پایه ای علمی، پایه علم و مکانیزم های سودمند است KBS. مانند سیستم های پردازشی مشکلات ساختاری برای بازیافت اطلاعات در یک سیستم علمی و استفاده از این اطلاعات برای دست یابی به نتایج مثبت و تصمیم گیری های خوب می باشد KBS. یک سیستم کامپیوتری است که علمی را در قالب حلال مسائل و کمک به انسانها در تصمیمی گیری نشان میدهد در واقع KBS مخفف سیستم پایه ای اطلاعات می باشد .

در ادبیات KBS دالیوال و بنباسات پیشنهاد داده اند که 4عضو اصلی از KBS بطور کلی اینگونه می باشند : پایه علمی، موتور و وسایل موتوری علمی وکاربران خاص.کاو و آلبرمانی پیشنهاد کرده اند که KBSاز سه جزء اصلی تشکیل شده است : پایه علمی - متن و مکانیزم های دخالتی . پایه علمی در واقع قلب و یا هسته اجزای KBS است و و بنابراین حاوی اطلاعات ذخیره شده علمی می باشد. از جمله تکنیک های کاربردی می توان به تولید اشاره نمود .

.2-2 تقاضا برای سیستم پایه ای علمی

در طی سال 1990 اقتصادددانان و محققان شروع به تشخیص اهمیت KBS نمودند و این یک مفهوم مرتبط است که یکی از موضوعات مرتبط با تصمیم گیری برای وسایل حمایتی و یا سیستم اطلاعاتی مدیریتی می باشد . از زمان توسعه KBS ، در مطالعات و تحقیقات مختلف از آن استفاده می کنند، از جمله ارزیابی های آمار - دانکوب - رایت -2004 ونگ _2005 ونگ- هو - لیا -2005 و یا طرح های شروع شده لجستیک و یا محصولات کشاورزی و یا برنامه ریزی بودجه دفاعی-طرح های زمین لرزه- سیستم دینامیک- و یا انتخاب تجهیزات- و یا مدیریت خدماتی و یا معیار های علمی اشاره نمود.

بطور مثال ونگ اتال در سال 2007سبک ارزیابی مالیاتی برای ارزش گذاری سرمایه گذاری دولت در استفاده از روش DED از جمله سیستم مدیریتی اطلاعاتی و یا سیستم محاوره ای را پیشنهاد نمود .کامرا اتال یک سیستم پیشرفته را برای نوشتن توصیف نموده است که در حدود 10 سال در موسسه های مالی مختلف استفاده می شده است .چاو اتال نیز یک سیستم علمی پایه ای را پیشنهاد نمود که ثابت شده است، استفاده از آن در هنگ کنگ خیلی مفید است . منطقه دلتا و یا رود پیرل که تاثیر گذاری استراتژی های علم منطق را با استفاده از تاکتیک هایی چون انبار اطلاعاتی - مراحل پردازشی و یا اطلاعات چند بعدی بالا می برد . علاوه بر آن پومار در سال 2005یک پایه علمی را طراحی نمود که از سیستم برای حمایت از اطلاعات استفاده شود .سرانجام برای آن یک سیستم پیشرفته علمی را پیشنهاد کرد که در مقابل زلزله ساختمان ها را محکم نماید .

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید