بخشی از مقاله

چکیده

هدف: مطالعه فرزندان والدین مبتلا به بیماری های شدید روانی - SMI - ، اسکیزوفرنی، اختلال دوقطبی، اختلال افسردگی اساسی در افزایش خطر ابتلا به بیماری های روانی می باشد. هدف ما مطالعه سنجش خطر ابتلا به اختلالات روانی در فرزندان و تعیین اینکه آیا خطر اختلال شدید تری در آن ها ، فراتر از اختلال در والدین وجود دارد ، می باشد . روش: فراتحلیلی از خطر مطلق و نسبی اختلالات روانی در فرزندان والدین مبتلا به اسکیزوفرنی، اختلال دوقطبی، یا افسردگی در مطالعات خانواده و خطرات جدی منتشر شده در دسامبر سال - 2012 آذر . - 1391

نتایج: بررسی های ما شامل 33 پژوهش با 3863 فرزند در گروه آزمایش که والدین مبتلا به بیماری های شدید روانی دارند و 3158 فرزند به عنوان گروه کنترل بود . فرزندان والدین مبتلا به بیماری های شدید روانی با احتمال %32 در معرض ابتلا به بیماری های شدید روانی 95% CI: 24%-42% - ، با اطمینان %95 می توان گفت این احتمال بین 24 تا 42 درصد می باشد - در بزرگسالی - سنین بالای 20 سال - بودند.

این خطر بیش از دو برابر نسبت به فرزندان گروه گواه بود - خطرنسبی Risk Raito [RR] 2,52; 95% confidence interval - CI - CI. - 2,08-3,06, P < .001 فرزندان در معرض خطر بالا به میزان قابل توجهی اختلال شدید تری نسبت به اختلال حال حاضر والدین - - RR = 3,59; 95% CI: 2,57-5,02, P < .001 و بیماری های شدید روانی دیگر RR = 1,92; 95% CI: 1,48- - - 2,49, P < .001 دارا بودند . خطر ابتلا به اختلالات خلقی در میان فرزندان والدین مبتلا به اسکیزوفرنی به طور قابل توجهی افزایش یافته بود .

- RR = 1,62; 95% CI: 1.02-2,58; P = .042 - خطر ابتلا به بیماری اسکیزوفرنی به طور قابل توجهی در فرزندان والدین مبتلا به اختلال دوقطبی بیشتر بود - RR = 6, 42; 95% CI: - 2,20-18,78, P < . 001 ، اما در میان فرزندان والدین مبتلا افسردگی اینگونه نبود - RR = 1,71; 95% CI: 0,19-15,16, P . - = .631 نتیجه گیری: فرزندان والدین با بیماری های شدید روانی در افزایش خطر ابتلا به برای طیف وسیعی از اختلالات روانی قرار دارند و یک سوم از آنها ممکن است در اوایل دوران بلوغ دچار بیماری های شدید روانی گردند .

مقدمه

فرزندان والدین مبتلا به بیماری روانی شدید - - SMI1 ؛ اسکیزوفرنی، اختلال دوقطبی، اختلال افسردگی اساسی در معرض خطر ابتلا به یک بیماری روانی قرار دارند . افراد با SMI می خواهند بدانند که احتمال این که فرزندانش مبتلا به SMI شوند چقدر خواهر بود . تعیین مقدار دقیق از خطر یک عنصر مهم در ارتباط با بیمار است - مورتنسن و همکاران ، 2010 ؛ دیین و همکاران ، 2010 ؛ گاتسمن و همکاران ، 2010 ؛ گاتسمن ، - 1991. اطلاع از احتمال وجود بیماری در فرزندان برای برنامه ریزی مداخلات زودهنگام حیاتی است.

مطالعات خانواده های در معرض خطر بالا - FHR2 - به بررسی و آسیب شناسی روانی در افرادی که دارای یک خویشاوند ، اغلب پدر و مادر، با SMI پرداخت . این مطالعات اطلاعات زیادی در مورد خطر اختلالات روانی در فرزندان فراهم کرده است. با این حال، نرخ اختلالات روانی در فرزندان در مطالعات مختلف متفاوت است و یک برآورد کلی قوی در دسترس نیست - ایوسیتن و همکاران ، 2010 ؛ لیوس ، 2007 ؛ ایوستین و همکاران ، . - 2008 اکثر مطالعات خانواده های در معرض خطر در درجه اول به خطر ابتلا به همان اختلال عنوان پدر و مادر متمرکز شده است.

 به عنوان مثال، اسکیزوفرنی در میان فرزندان والدین مبتلا به اسکیزوفرنی. چندین مطالعه خانواده های در معرض خطر گزارش کرده اند که خطر خانوادگی تشخیص خاص بود، به عنوان مثال، فرزندان پدر و مادر مبتلا به اسکیزوفرنی در معرض افزایش خطر روان پریشی بودند شد اما در مورد اختلالات خلقی اینگونه نبود . با این حال، شواهد بدست آمده از مطالعات ثبت شده نشان می دهد که خطر خانوادگی ممکن است در فرزندان والدین با SMI گسترده تر باشد همچنین با داشتن افزایش خطر ابتلا به اختلالات روانی دیگر به جز اختلالی که در والدین وجود دارد همراه است.

- گرشون و همکاران ، 1982 ؛ بارون و همکاران ، 1985 ؛ گلداستین و همکاران ، - 2010 این خطرات غیر اختصاصی از مطالعات ژنتیکی-مولکولی دوقلو ها به دست آمده است که همپوشانی گرایش ژنتیکی به اختلالات خلقی و اسکیزوفرنی را نشان می دهد - دیین و همکاران ، . - 2010 اگر این نتایج تایید شوند، خطر کلی آسیب شناسی روانی در فرزندان والدین مبتلا به بیماری های شدید روانی ممکن است بالاتر از آنچه قبلا تصور می شد باشد - لیچتنستین و همکاران ، 2009؛ پورسل و همکاران ، 2009 ؛ اسمولر و همکاران ، . - 2013

دو توضیح دیگر برای یافته های مغایر با اعتبار شرایط جمعیتی و مطالعات FHR وجود دارد. ممکن است که خطر خانوادگی به صورت اختصاصی وجود داشته باشد ، اما یافته های مطالعات ثبت شده جمعیتی با طبقه بندی نادرست به علت عدم وجود دستگاه های تشخیصی معتبر تحریف شده است ، ممکن است که خطر خانوادگی در طی تشخیص کم شود ، اما مطالعات فردی ممکن است برای تشخیص خطرات متقابل تشخیصی قدرتمند نباشند.

برای تمایز بین این توضیحات جایگزین در این مطالعه یک متاآنالیز مطالعات FHR انجام شده است که در آن با ضمن حفظ اعتبار مصاحبه تشخیصی در مطالعات FHR ، که قدرت آماری است که از طریق ادغام داده ها در سراسر مطالعات افزایش یافته است. هدف این بررسی مطالعه کمّی خطر طیف وسیعی از اختلالات روانی میان فرزندان افراد مبتلا به اسکیزوفرنی، اختلال دوقطبی، و اختلال افسردگی اساسی می باشد .

روش

مطالعات مقطعی و طولی از فرزندان بیولوژیکی والدین با SMI منتشر شده جمع آوری گردید . SMI به عنوان اختلال روانی و یا عمده خلق و خوی - اسکیزوفرنی، جنون ، اختلال روانی که اینگونه مشخص نشده است، ابتلا به اختلال اسکیزوافکتیو، اختلال دوقطبی، اختلال افسردگی اساسی - تعریف شده است. فرزندان به سه گروه از لحاظ بیماری های والدین تقسیم شدند : - 1 - اسکیزوفرنی - شیزوفرنی، اختلالات اسکیزوفرین، جنون - ، - 2 - اختلال دو قطبی، و - 3 - افسردگی . علاوه بر این، تعداد کمی از فرزندان والدین با تشخیص اختلال اسکیزوافکتیو وجود دارد. چون مبتلایان به اختلال اسکیزوافکتیو ویژگی های مشترکی هم با اسکیزوفرنی و هم با اختلالات دوقطبی دارند ، فرزندان آن ها از تجزیه و تحلیل در مورد ویژگی های خطر خانوادگی حذف شدند.

برای به حداقل رساندن تورش انتخاب بهنجاری فرزندان و رفتار کمک طلبی ، مطالعاتی که در آن ها به فرزندان خدماتی ارائه ، با تکیه بر تشخیص ثبت شده ، و یا فرزندان با آسیب شناسی روانی در شروع مطالعه حذف شدند. این بررسی شامل مطالعاتی که به طور سیستماتیک فرزندان رل با یک مصاحبه تشخیصی معتبر در میانگین سنی 10 سال و یا بالاتر ارزیابی می کند می باشد . بررسی ، مطالعات از کودکان زیر 10 سال را شامل نمی شود به دلیل اینکه اکثر اختلالات مد نظر داشته اغلب در سنین بالا تر آغاز می شوند .

نتایج -1-3 نتایج به دست آمده

در جستجوی پیشینه 3962 مقاله شناخته شد . همچنین 9 نشریه با جستجو در کتابشناسی پیدا شد. در نهایت، 33 مطالعه تمام معیارهای ورود به مطالعه را شامل شدند . نتایج جستجو پیشینه و مطالعه واجد شرایط بودن برای فراتحلیل از فراوانی اختلالات روانی در فرزندان افراد مبتلا به بیماری های روانی شدید - SMI - از قرار زیر بود . با استفاده از 33 پژوهش ، اطلاعات از 3863 فرزند والدین SMI استخراج شد.

در این بین 874 فرزند والدین مبتلا به اسکیزوفرنی و اختلالات روانی مرتبط، 1492 فرزندان والدین مبتلا به اختلال دوقطبی، و 1482 فرزندان والدین مبتلا به اختلال افسردگی عمده وجود دارد. علاوه بر این، 15 فرزند والدین مبتلا به اختلال اسکیزوافکتیو وجود دارد. بیست و پنج پژوهش شامل اطلاعات 3158 فرزند گروه کنترل بود که در متغیرهای جمعیت شناختی با فرزندان والدین SMI همسان بودند .

-2-3نقش سن فرزندان

متوسط سن فرزندان والدین با SMI در آخرین زمان ارزیابی تشخیصی - SD 10,8 - 21,3 بود و که این میانگین در والدین با بیماری های متفاوت اینگونه بود : سن فرزندان والدین مبتلا به اسکیزوفرنی و اختلالات مربوط به طور متوسط 33,9 سال بود - SD - 10,2؛ و سن فرزندان والدین مبتلا به اختلال دوقطبی و اختلال افسردگی اساسی به طور متوسط - SD 8,6 - 17,9 و SD - 17,2 - 6,7 ساله بود . اثر سن فرزندان در آسیب شناسی روانی مورد بررسی قرارد گرفت تا بهترین استراتژی محاسبه سن در فراتحلیل تعیین شود . متا رگرسیون نشان داد که احتمال SMI در فرزندان خانواده های در معرض خطر - FHR - به طور قابل توجهی به سن B = 0,040 - ، 95 CI 0,013-0,067، - 0,0175 = P بستگی دارد.

با افزایش فراوانی از نوجوانی به اوایل دوران بلوغ ، اثر سن در میان مطالعه فرزندان 20 ساله یا بیش تر جزئی بود - B = 0,003، - CI    95 0,075-0,080، . - P = 0,948 بر خلاف خطر مطلق، خطر نسبی RR -  SMI - در فرزندان والدین با SMI در مقایسه با فرزندان گروه کنترل به طور قابل توجهی به سن B = -.01 - ، - CI    95 0,03-0,01، - P = 0,229 بستگی دارد. با توجه به تشخیص های خاص، سن فرزندان به طور قابل توجهی وابستگی مستقیم با فراوانی اسکیزوفرنی دارد B = 0,049 - ، 95  CI 0,010-0,088، 0,0442 - = P اما در مورد اختلال دو قطبی ، افسردگی، اضطراب، اختلالات استفاده مخرب و یا مصرف مواد اینگونه نیست - همه موارد    P > .05 - . ADHD در میان مطالعات فرزندان کم سن و سال تر شایع تر بود - 0,193 WR  0,344, P = .022    .113. 95% &,    . - E اسکیزوفرنی در مطالعات فرزندان 20 ساله یا بیش تر دیگر تحت تاثیر سن قرار نگرفت.

ADHD دیگر در مطالعات فرزندان با سن متوسط زیر 20 تحت تاثیر قرار نگرفت . بنابراین، تمام تحلیل ها با متوسط سن فرزندان در آخرین ارزیابی طبقه بندی شد - زیر 20، 20 سال و یا بیش تر - . همچنین اثر تفاوت سنی بین در فرزندان در معرض خطر بالا و فرزندان گروه کنترل مورد بررسی قرار گرفت . در اغلب مطالعات، در فرزندان معرض خطر بالا و فرزندان گروه کنترل به شدت در سن مشابه بودند - سن متوسط فرزندان در معرض خطر و فرزندان گروه کنترل در 21 مورد از 25 پژوهش حدود 1 سال با یکدیگر تفاوت داشت - .

تفاوت سن به طور قابل توجهی RR3 را تعدیل نمی کرد ، اما گرایشی به آن وجود داشت - &, 1,01-0,14, P %95 ,0,43 - = .133و بزرگترین RR در مطالعه انجام شده توسط دافی و همکارانش به دست آمده بود، که بیشترین اختلاف سن به دست آمد بین فرزندان در معرض خطر بالا و فرزندان گروه کنترل وجود داشت . بنابراین، تحلیل RR به 22 پژوهش که در آن میانگین سنی فرزندان در معرض خطر و فرزندان گروه کنترل حدود یک سال با یکدیگر تفاوت داشت بودند محدود شد .

-3-3 تاثیرات تورش انتشار و مطالعه خصوصیات

سپس به جمع آوری داده برای یک پژوهش کوچک تورش انتشار پرداخته شد . برای فراوانی مطلق SMI در فرزندان، نمودار قیفی هیپ تورش انتشاری نشان نداد - شکل مکمل A1 و . - B برای خطری نسبی SMI در فرزندان در معرض خطر بالا در مقابل فرزندان گروه کنترل ، نمودار قیفی چند مطالعه کوچکتر با RR بزرگتر نشان داد. این پژوهش ها بر روی فرزندان جوان تر - زیر - 20 والدین مبتلا به اختلال دو قطبی و افسردگی بودند . آزمون پیتر هیچ نشانه ای از تورش انتشار کوچک t = 0,66 - ، - P = 0,520 نشان نداد .

سپس اثر مطالعات ویژگی های مربوط به فراوانی مطلق و نسبی آسیب شناسی روانی در فرزندان با استفاده از متا رگرسیون آزمایش شد . پیگیری های بیشتر ارزیابی ها با فراوانی مطلق بالاتر اختلالات در فرزندان والدین با SMI همراه بود - b = .151, 95% CI . - 0,006-0,295, P = .042 این بر خطر نسبی فرزندان در معرض خطر بالا در مقابل فرزندان گروه کنترل تاثیر گذار نبود . سال انتشار، منطقه مبدا مطالعه، شفافیت سازی ارزیاب ، مدت زمان پیگیری و نوع گروه کنترل ، نتایج را تحت تاثیر قرار نمی دهد . - همه P> - 0,05

SMI -4-3 در فرزندان والدین مبتلا به SMI

ابتدا احتمال این که فرزند والدین با SMI هرگونه بیماری شدید روانی را نشان دهد تعیین کردیم ، به عنوان مثال، اسکیزوفرنی یا اختلالات روانی مربوط، اختلال دو قطبی، و یا اختلال افسردگی اساسی. اثر تشخیص بیماری والدین بر احتمال SMI در فرزندان معنی دار نبود 31 - = .46; P = .635 - ،. - F - 2 بنابراین ابتدا به طور مشترک مطالعات فرزندان والدین با هرگونه بیماری شدید روانی - SMI - را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده شد.

تحلیلی از اثر های تصادفی - مولفه های واریانس - ، فرزندان 20 ساله و بیشتر ، برآورد کرد که احتمال SMI در فرزندان والدین SMI 0,32 است %95 - - CI 0,24-0,42 ، با در نظر گرفتن معناداری بین عدم تجانس مطالعات . - Q = 188, d f = 15; P < .001 - احتمال SMI در میان فرزندان نوجوان - سن 0,18 - 19-10 بود - CI 0,14-0,24 %95 - با توجه به عدم تجانس قابل توجه - Q = . - 188, d f = 15; P < .001 فراتحلیل اثرات تصادفی را برای والدین با هر نوع بیماری تشخیص داده شده با پیش فرض های مشابه در فرزندان والدین مبتلا به اسکیزوفرنی، اختلال دوقطبی یا افسردگی تکرار شد .

سوال بعدی این بود که خطر ابتلا به SMI در فرزندان والدین SMI نسبت به گروه کنترل که فرزندان والدین سالم بودند چقدر افزایش یافته است. به طور کلی فرا تحلیل اثر های تصادفی تخمین زده است که فرزندان والدین SMI 2,5 برابر خطر بیشتر ابتلا به SMI در مقایسه با فرزندان گروه کنترل دارا بودند - RR = 2,52, 95% CI 2,08-3,06, P < .001؛ - . خطر نسبی - RR - بیماریهای روانی شدید - - SMI ؛ اسکیزوفرنی، اختلال دوقطبی یا افسردگی در فرزندان والدین با SMI در مقایسه با فرزندان گروه کنترل که والدینی بدون SMI دارند.

نتایج فرا تحلیل اثر های تصادفی با خطر نسبی - RR - و ضریب اطمینان - CI - 95% ارائه شده است ، و توسط میانگین سنی فرزندان در آخرین ارزیابی های تشخیصی و به طور کلی طبقه بندی شده است . hrn، تعداد فرزندان در معرض خطر بالا ، cnn ، تعداد فرزندان گروه کنترل می باشد . برای هر مقایسه، نماد الماس سیاه و سفید کوچک در وسط نشان دهنده RR فرزندان در معرض خطر بالا در مقایسه با گروه کنترل است. خط افقی CI 95 است.الماس خالی نشان دهنده RR کلی اندازه گیری شده برای - 1 - مطالعات فرزندان با سن متوسط تحت 20 - بالا - ، - 2 - مطالعات فرزندان با سن متوسط 20 سال یا بیشتر - وسط - ، و - RR 3 - کلی اندازه گیری شده در تمام مطالعات است . عرض الماس خالی نشان دهنده CI 95 است.

-5-3 اختلالات روانی خاص در فرزندان والدین SMI

ما فراوانی یکی از اختلالات و گروهی از اختلالات در فرزندان والدین با هر یک از بیماری های تشخیص داده شده - اسکیزوفرنی و روان پریشی ، اختلال دو قطبی، افسردگی - بررسی شده است. نتایج فرا تحلیل اثر های تصادفی در جدول 1 نشان داده شده است. به طور کلی ، 55 درصد از فرزندان در معرض خطر بالا از هر اختلال روانی ، با اختلاف کمی با بیماری تشخیص داده شده در والدین رنج می برد .

داده ها در رابطه با برخی از ترکیبات اختلالات والدین و فرزندان پراکنده بودند. این عمدتا با توجه به این است که بیشتر فرزندان والدین مبتلا به اسکیزوفرنی در بزرگسالی مورد مطالعه قرار گرفتند - با داده های کم و یا بی هیچ داده ای مربوط به اختلالات دوران کودکی مانند - ADHD و بیشتر فرزندان والدین با افسردگی در دوران نوجوانی مورد مطالعه قرار گرفتند - با داده های کم و یا بی هیچ داده ای مربوط به اختلالاتی که در آینده ایجاد خواهند شد مانند اسکیزوفرنی - .

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید